lördag 18 juni 2011

Nygammalt

Ett par av skivorna jag har tagit upp hittills på denna blogg har jag lyckats köpa i nya versioner på vinyl. Jag tänkte nämna dom så bilden är fullständig.

Kate Bush – “The Kick Inside”

Som tillfälligt boende i Quebec var det kanske egentligen inte någon överraskning att jag hittade denna skiva med det lite mer okända kanadensiska omslaget (det högra nedan).

KBk bush

Läs mitt tidigare inlägg om The Kick Inside.

 

Sunday Funnies

Till min överraskning hittade jag denna platta med ett “utökat” omslag – en s.k. gatefold sleeve (ett omslag man “öppnar”, vanligt hos dubbelplattor). Skivan jag redan hade var ett vanligt omslag. Kanske är det en europeisk och en amerikansk variant, jag vet faktiskt inte.

Framsidan är densamma på båda versionerna, men baksidan är lite annorlunda på den nya. Bilder på denna och skivan “öppnad” visas nedan (tyvärr är bilden inte perfekt).

SFI

SFII

Läs mitt tidigare inlägg om Sunday Funnies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar